Vapaa-aika

Kaupungin tarjoamia harrastus- ja liikuntamahdollisuuksia on ylläpidettävä ja taloudellisen tilanteen mukaan kehitettävä edelleen kuntalaisten elämänlaadun varmistamiseksi ja parantamiseksi.

Kulttuuripalveluja on tuettava enemmän, kirjastoa on kehitettävä kannustamaan ja auttamaan opiskelua ja omatoimista tiedonhankintaa, samoin kansalaisopistomme tärkeää roolia on korostettava.

Lintharjun upea kokonaisuus ja sen hyvin hoidettu ulkoilureitistö on pidettävä edelleen hyvässä kunnossa. Hiihtomaa ja lumilautailurinne ovat mainioita lähiliikuntapaikkoja lapsille ja nuorille. Urheiluseuroja on edelleen avustettava etenkin iloista ja järkevää kuntoliikuntaa tukevissa pyrkimyksissä.

Kaatron uimaranta tulee pitää hyvässä kunnossa ja kehittää sitä pikkuhiljaa edelleen.

Kolmannen sektorin kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä silloin, kun suunnitellaan erityisryhmiin kuuluvien kuntalaisten vapaa-ajan palveluita. Ikäihmisten liikkumista ja osallistumista on tuettava taloudellisesti esim. seniorikortilla ja nuorille on ylläpidettävä sopivia kokoontumis- ja harrastustiloja riittävästi.

Liikuntahallin ja uimahallin hankesuunnittelua tulee jatkaa kaupungin talouden mahdollistamissa puitteissa.