Vasemmisto mukana kaikkien puolueiden toritapahtumassa

Ehdokkaat vasemmalta; Väinö Heiskanen, Kimmo Turkki, Iina-Maarit Koivistoinen, Pekka Voipio ja Tapani Tähkäpää. Kamerassa Jani From.

Suonenjokelaiset ovat erittäin tyytyväisiä terveyspalveluihinsa, liikuntahalli ykköstoive

Puolueiden kuntavaaliehdokkaat esiintyivät torilla viime lauantaina kuntalaisten punnittavina. Vasemmistoliiton teltalla oli mahdollisuus pikku arpajaisten yhteydessä kertoa, mikä on täällä parasta ja mitä tarvitaan kiirellisimmin.

Sadasta arvan merkinneestä 65 kertoi näkemyksistään, reilu neljännes piti Suonenjoella parhaana asiana terveyspalveluja. Luonto ja maisemat pääsivät jaetulle kakkossijalle lähipalvelujen kanssa, kumpikin viidenneksen kannatuksella. Parhaan asian tulevaisuus puhutti torikeskusteluissa, pelko hyvin toimivan terveyskeskuksen tärvelemisestä SOTE-mylläyksessä huolestutti varsinkin varttuneempaa väkeä.

Tärkeinpänä tai kiireellisimpänä hankkeena pidettiin ylivoimaisesti liikunta- tai monitoimihallia, reilu puolet piti sitä ykkösasiana. Vanhustenhuolto, ympäristöstä huolehtiminen ja lasten asiat tulivat vasta pistesijoille korkeintaan kymmenesosan mainitsemana.  Vasemmistoliitto ei kuitenkaan näitä kysymyksiä unohda.

Eräälle vastaajista parasta oli samana aamuna syntynyt ensimmäinen lapsenlapsi – yhdymme vastaajan iloon!

Tokmannin 50 euron lahjakortin voitti Pertti Markkanen, kaksi paria vasemman ja oikean jalan saapassukkia sai Kari Korhonen ja yhden parin sukkia Reino Ossi. Onnittelemme voittajia!